Red social de Arqueologos e Historiadores
Foto: Un dos petroglifos, atopado nunha zona do municipio de O Irixo. (Foto: LR).
Vía: La Región | X.A. REBOIRO | 30 de julio de 2011
O grupo Outeiro, do Carballiño, solicitou ante a Xefatura Territorial de Cultura e autoridades de Patrimonio da Xunta a catalogación urxente de tres novos petroglifos atopados nos municipios de Boborás, O Irixo e San Amaro. De novo, as investigacións e o traballo de campo levados a cabo por la asociación carballiñesa deron os seus froitos. Concretamente, o achado dos gravados rupestres tivo lugar no contorno das aldeas de Fonte Moreiras (Boborás), Pazos (San Amaro) e na paraxe de Pena Negra, no municipio de O Irixo.
Nestes petroglifos aparecen representadas distintas figuras: círculos concéntricos e cazoletas, semellantes ás xa atopadas e catalogadas no monte comunal de Paciños, que foi a antiga escombreira das obras do AVE e que máis tarde se converteu na Área Arqueolóxica de Cangues, no municipio de O Irixo. Os representantes do colectivo ecoloxista consideran que 'é urxente a catalogación destes petroglifos, como medida para saber o que temos e na situación en que se atopan para tomar medidas de protección'. Neste sentido, destacan que, coa chegada do verán, o principal inimigo dos achados arqueolóxicos son os incendios forestais, debido ó crecemento incontrolado da vexetación e a plantación de superficies destinadas á explotación forestal.
PROTECCIÓN
Os investigadores suliñan, ó respecto, que 'ós poucos días de extinguirse o lume xa se pode apreciar a degradación na pedra, destrúese a pátina protectora e aparecen placas soltas, esto afecta de maneira irreparable ó conxunto arqueolóxico'. Lembran ós organismos públicos que a lei protexe o patrimonio arqueoloxico, e os petroglifos son considerados Ben de Interese Cultural (BIC), ó que lle otorga a máxima protección legal. Ainda así, comentan que a realidade e moi distinta, 'xa que a cotío xurden atentados contra a nosa arte rupestre'.
A comarca do Carballiño conta cun abundante patrimonio arqueolóxico, e son poucos os concellos galegos que revalorizan a arte rupestre como recurso cultural e turístico incorporando roteiros e tomando medidas de protección. Neste sentido, autoridades no estudio dos petroglifos afirman sen dudalo que levan feito máis polos petroglifos galaicos 'os aficionados, asociacións culturais e comunidades de montes que as institución públicas ó longo da historia', aseguran os membros de Outeiro.
Conclúen que 'dende sempre estivemos entusiasmados co patrimonio natural, e dentro deste, para nós, está o arqueolóxico, pois a mesma arte rupestre forma parte desa relacion dos humanos co medio'.
Etiquetas:
Espectaculares, al menos los de la fotografía. Aprovecho para dar mi más sincera enhorabuena a los descubridores.
No está de más recordar que hablan de petroglifos en el ayuntamiento de San Amaro, por lo que su cercanía a los de A Ermida en Eirases evidente (calculo que, como máximo, cuatro kilómetros).
Los de Boborás y O Irixo están algo más alejados, pero todos forman parte de ese país que explotaba sus vetas estanníferas y auríferas de la comarca desde la Edad del Bronce, continuada hasta el período castreño, período de máximo apogeo del castro de San Cibrán de Las y Ourantes (Lámbrica) que, curiosamente, tiene acceso, un camino de aproximadamente dos kilómetros, a la ribera del río Miño, el mismo que Estrabón documenta como "navegable 800 estadios" desde su desembocadura, aproximadamente 140 kilómetros, por lo que el acceso de embarcaciones -serían de poco calado, lógicamente- estaba garantizado al embarcadero cercano a Lámbrica.
Los romanos, posiblemente ya con la expedición de Décimo Junio Bruto hacia el 138 a. de C., intentarán buscar las riquezas de las entrañas de la tierra a través del dominio de sus habitantes.
Con todo lo anterior sólo quiero decir que una zona rica en arqueología, castros, mámoas (dólmenes), grabados rupestres y restos romanos como es la comarca orensana de O Carballiño no recibe el apoyo que se merece de las administraciones culturales. La noticia del periódico será una más, como tantas otras, que quedará en el olvido. Espero equivocarme y que esto cambie, pero, y ahora más que nunca, tienen la respuesta adecuada: no hay dinero.
Felisindo Glez. Iglesias
Gracias, Sr. Felisindo, por comentar y ampliar con detalles informativos la noticia del post. Sobre todo, para los que desconocemos las caraterísticas de zona en la que se hallan estos petroglifos.
Un saludo cordial
No obstante, creo firmemente que el simple hecho de la aparición de nuevos petroglifos, supone una llamada de atención a las autoridades y que más tarde o más temprano esto tiene que cambiar. Entre más expertos y aficionados seamos, más presionaremos a las autoridades para que se tomen esto con la seriedad que se merece.
Bienvenido a
Arqueologia, Historia Antigua y Medieval - Terrae Antiqvae
Terrae Antiqvae es una Red Social sin ánimo de lucro. Necesitamos tu apoyo para el mantenimiento del sitio. Apadrina esta Comunidad
Derechos de Autor:
Terrae Antiqvae® is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 Unported License.
Información legal: Terrae Antiqvae® es Marca registrada por José Luis Santos Fernández. Marca nº 2.679.154 - Clase 41, Madrid, España. Reservados todos los Derechos. En Internet desde Julio de 2001.
Normas de la Comunidad (Aviso Legal): Netiqueta - Términos de servicio
© 2024 Creado por José Luis Santos Fernández. Tecnología de