MÚSICA GRECO-ROMANA.

Se tratan todos los aspectos del mundo clásico GRECO-ROMANO en su faceta musical.

Destacamos el rigor histórico, arqueológico y musical.

Liras y cordales

Saludos. Comparto un texto sobre liras y los cordales.

Lires y restriellos. Liras y cordales.

Asturianu/Castellano.

Na antigüedá esistieron munches variantes de lires. Tamién había diferentes maneres de tensar les cuerdes p’afinar y d’aguantar pola tensión nel otru estremu. Nun esistía lo qu’agora conocemos por restriellu/cordal, una piecina de maera o cuero qu’aguanta y distribuye la tensión, polo que les cuerdes atábense a una piecina que barruntamos gracies a lo que vemos nes munches iconografíes qu’hai. El problema ye que nun suelen vese los estrumentos per detrás, nin tampoco per dientro. Pongo dalgunos exemplos con semeyes que saqué a dellos obxetos nel muséu arquiolóxicu d’Atenes y Micenes.
Gracies al trabayu de los arquiólogos, y la suerte, a veces alcuéntrense tesoros musicales que mos faciliten saber cómo yeren eses pieces, y hasta apaecen colocaes nel sitiu y too. Asina asocede nesta chelys/lira qu’alcontraron nuna tumba del sieglu 5 adne en Roca Vecchia, Melendugno, en Lecce, xusto no que ye’l calcañu de la famosa bota del mapa italianu.
Asina sabemos como yera esta piecina, nesti casu de fierro, y como diba metía pel caparazón d’una tortuga que solía facer de caxa de resonancia. D’ehí que llamaren a los estrumentos chelys/tortuga. La semeya ye de Dan Diffendale y puede vese nesti enllace.
www.fluidr.com/…/dandiffendale/sets/72157622011105864/random
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En la antigüedad existieron muchas variantes de liras. También había diferentes maneras de tensar las cuerdas para afinar y de aguantar por la tensión en el otro extremo. No existía lo que ahora conocemos por cordal, una pequeña pieza de madera o cuero que aguanta y distribuye la tensión, por lo que las cuerdas se ataban a una pieza que barruntamos gracias a lo que vemos en las muchas iconografías de época. El problema es que no suelen verse los instrumentos por detrás, ni tampoco por dentro. Pongo algunos ejemplos con imágenes que tomé de distintos objetos en el museo arqueológico de Atenas y Micenas.
Gracias al trabajo de los arqueólogos, y la suerte, a veces se encuentran tesoros musicales que nos facilitan saber cómo eran esas piezas, y hasta aparecen colocadas en su sitio y todo. Así sucede en esta chelys/lira que encontraron en una tumba del siglo 5 adne en Roca Vecchia, Melendugno, en Lecce, justo en lo que es el talón de la famosa bota del mapa italiano.
Así sabemos cómo era esta pieza, en este caso de hierro, y como iba introducida por el caparazón de una tortuga que solía hacer de caja de resonancia. De ahí que llamaran a los instrumentos chelys/tortuga. La foto es de Dan Diffendale y puede verse en este enlace. www.fluidr.com/…/dandiffendale/sets/72157622011105864/random